Kávézás gyerekkel vagy gyerek nélkül

Heti 1 kávé

Heti 1 kávé

A WC-ben az csakis egy pelenkázó lehet!

Miegymás cafe&more

2016. április 29. - Heti 1 Kávé

Ezt a kávés alkalmat igazi felfedező körútnak éreztem. Nemcsak mert decemberben nyitottak, és a környéken mostanában nagyon ritkán járok. Egyszer voltam a túloldalon lévő Espresso Embassyban, de akkor elég borús nap volt, fel sem figyeltem, mi van a másik oldalon. De miért nem?! A két kávézó baromi jól megfér egymás mellett (egymással szemben). Más a profil, a Miegymás reggeliket és nemzetiségi ebédeket is kínál. Egy szelet Arany János utca.
Persze most sem különbözik nagyon az időjárás a múltkoritól, dehát nem is ez a lényeg. Ha hangulatos helyet választasz, és finom feketét is adnak, nem is fontos már az időjárás. És én pont így jártam.
Helyes kis asztalok és székek az üzlet előtt, az első jó benyomás máris megvan.

img_20160417_161408.jpg

Először méricskélve körbenéztem, fogalmam sem volt, hogy mit várjak ettől a helytől - barátnőm, Eszter, ajánlására jöttem -, ezúttal a kiszemelt helynek egyáltalán nem néztem utána. Bent még tovább szemlélődtem, először a falon lévő kávékból kirakott hatalmas világatlasz tűnt föl. Wow! - elég jó megoldás. A baristát elcsíptem pár szóra, nagyon segítőkész és kedves (a kávémra szinte nem is kellett várni), kiszolgálás pipa. Körbesétálok, van etetőszék (!) - itt bírják a gyerekzsivajt - és a női mosdóban is ki van alakítva valamiféle asztalka a csap mellett, amit anyuka-szemmel én pelenkázónak nézek, habár elég kezdetleges. Persze lehet, hogy csak egy ügyes megoldás arra, hogy elfedjék a kávézó felesleges dolgait. De inkább maradjunk az első megoldásnál: én úgy veszem, hogy gondoltak a gyerekekre! Ezért jó, ha van nálad valami a gyerek alá a pelenkázás idejére, de legyen nálatok a többi szükséges kellék is, mert ez tényleg nem egy klasszikus pelenkázósarok a mosdóban (és nem sok kellene hozzá, hogy az legyen, hátha a tulajnak is feltűnik ez).
A falra felpingált kávés világatlaszon túl a kedvenc sarkomat is megtaláltam, a polcokon ízlésesen elhelyezett könyvek, alkoholos üvegek és igényes kávésdobozok egyvelege.img_20160417_162040.jpg

Az üzlet hátsó ablakai a ház belső udvarára néznek. Nagyszerű, hogy a kávézó kialakításakor igyekeztek minél több természetes fényt beengedni: nagy, ízlésesen rácsozott ablakokon át tudunk kilesni a belvárosi ház udvarára. A belső helyiséget pont ez nagyon hangulatossá is teszi.img_20160417_161832.jpg


A kávéjuk a szicíliai Modica városából származik, Moakot szolgálnak fel. A ristrettótól kezdve a lattéig mindent kérhetünk (390-690 ft). Legutoljára ilyet tavaly nyáron Olaszországban ittam, rögtön beugrott a vadregényes kisvárosi caffeteria hangulata. Szeretem.
A kávét kérheted koffeinmentesen is.img_20160417_162525.jpg

A lattés kör után jöhet a limonádé (450-650 ft), a házi jeges tea (450 ft) egy szelet csokis sütivel (550 ft).
Jöhettek reggelizni, a kávézó hétköznap 7.30-kor nyit, hétvégén 9-kor. Nemzetiségi reggeliket kínálnak: a francia, a spanyol, amerikai és magyaros ízek 690 forintos egységáron sorakoznak az étlapon. A Miegymás Café a bankcenter és a közeli minisztériumok dolgozóit egyszerű, de ízletes menüs összeállítással (leves&szendvics&háziszörp: 1190 ft; illetve leves&saláta&háziszörp - 1690 ft) fogja meg ebédidőben. A napi levest lehet külön is kérni (590 ft). Estére tapasokat és kenyér mellé idény szerinti krémeket (padlizsán, csicseriborsó, zöldfűszeres feta) kínálnak 690 forintért, és egész évben kérhetünk avokadó krémet is.

Jó pillanatban, jó hangulatban kapott el a kávézó. Semmi kézműves, semmi kis keserű valami olaszos névvel és skandináv dizájnnal, jól kitalált hely, egyszerűen finom kávéval - egy kis változatosság, mert ma már ez számít annak, a nagy újhullámban.

img_20160417_161745.jpgimg_20160417_161845.jpgimg_20160417_162006.jpgimg_20160417_174559.jpgimg_20160417_174547.jpg

süti beállítások módosítása