Kávézás gyerekkel vagy gyerek nélkül

Heti 1 kávé

Heti 1 kávé

Mindig rájövök, hogy wifi nélkül is van élet

OneCup Espresso Bar

2016. április 16. - Heti 1 Kávé

Egy rohangálós időszak után az utóbbi napokban vágytam rá, hogy egyedül menjek el valahova. Péntek este végre eljött az "énidőm". A családi rendezvényről egy kicsit korábban eljöttem, hogy a péntek 6-os zárások előtt néhány dolgot elintézzek. És így lett egy szabad órám. A OneCup Espresso Barra az egyik kávézó facebook oldalán akadtam rá. Utánaolvastam, a tulajdonos a 2014-es magyar baristabajnok - így már biztos volt, hogy ez lesz a következő állomás.

A Kálvinról - mintha megint egyetemista lennék - elindultam a Szabó Ervin Könyvtár felé. Azonnal bele is futottam a régi témavezető tanáromba, és elfogott a nosztalgikus hangulat. Megállapodtunk, hogy benézek hozzá az egyetemre.img_20160415_184509.jpg

Beléptem kiszemelt a kávézómba és miután rendeltem, rögtön arról faggattam a barista lányt - Dórit -, hogy ki a vendégkör, gondoltam az egyetemisták. "Persze, ők is. De nagyon sok az itt élő külföldi. Ők azok, akik itt szoktak reggelizni". Vannak szendvicseik (650 ft) és salátáik (580 ft), ez a könnyű reggeliket kedvelőknek nagyon jó megoldás. Van süti is (főleg piték), a többi kaja mellett az is ott sorakozik a hűtőben.
Rögtön a pult melletti asztalnál ültem le, ellőttem a #mutimitiszol insta-fotót és posztoltam is volna, viszont meglepett, de jól is esett, hogy nincs wifi. Így legalább nem csak a telefonomat nyomogattam, hanem amikor a barátságos barista lány ideje engedte, beszélgettünk a kávézóról. Ezt tuti nem teszem meg, ha van internet. Végre egy kávézó, ahol a személyes kommunikáció van előtérben és nincs taggelés, és végre egy olyan kávézó, ahol te és a könyved vagy, meg a kávéd.
A kávékat három csoportba sorolják: black (a fekete kávé), a white (tejes) és a long (minden ami hosszú). Az elsőbe a kis és dupla feketék tartoznak (450-600 ft), a fehérbe például az espresso machiato, a cappucino és a latte (500-700 ft). A harmadik oszlopban vannak a "hosszabb" italok, a tea, a chai latté és egyéb speciality kávék (600-700ft). És mindezeket kérheted koffeinmentesen is.

A OneCup Espresso Bar néhány hónapja nyitott csak -mesélte a barista-, és úgy tűnik, a környék hamar megszokta az újhullámot. A hely nem túl nagy, de szerencsére van teraszuk is. Egy kora nyári reggelit istenien el tudnék itt képzelni. Nyári ruha, reggeli friss levegő és egy latté a teraszon. Hétköznap fél 8-kor nyitnak, ha rohansz, meló előtt még pont be tudsz ugrani egy coffee to go-ért. A OneCup este 8-ig tart nyitva, így egy levezetésnek is tök jók, kora este jöhet a fröccs (450-650ft) vagy a limonádé (650 ft).
Vállalnak kiállításokat is - például most hétvégén is nyitnak egyet - erről is a barista lány mesélt. Szombat-vasárnap délelőtt 10-kor nyitnak, egyik nap 8-ig, másik nap délután háromig tartanak nyitva.

Zárás előtt jártunk, vendég szinte csak én voltam. Közben bependerült a barátnője és valahogy elkezdünk beszélgetni a kávézókról, a kávéházak világáról. Soroltuk a helyeket hol jó a kiszolgálás: ilyen a OneCup is. Itt gyerekekre nincsenek felkészülve, így ez nem az a hely, ahol családostul fogtok reggelizni, kávézgatni. Viszont wifi és etetőszék hiányában hozol egy könyvet, egy barátnőt és végre nyugiban tudtok csevegeni. Tökéletes "énidős" hely.

a reggeli kávézásra: 10/10
reggelihez: 7/10
barátokkal napközben:9/10
gyerekkel: 1/10

img_20160415_185725.jpgimg_20160415_185422.jpgimg_20160415_185413.jpgimg_20160415_194147.jpgimg_20160415_194213.jpg

süti beállítások módosítása